via @Info_Dron

RecenzjeOpisy

Nowy radar ASR-NG firmy Airbus Defence and Space wykryje i sklasyfikuje minidrony, a nawet ptaki.

O tym, jak dużym zagrożeniem bezpieczeństwa dla samolotów załogowych są drony, dowiadujemy się niestety coraz częściej z prasy i telewizji (także z InfoDrona). Problem generalnie rośnie wprost proporcjonalnie do coraz to większej popularności dronów. Wszakże strefa powietrzna lotnisk jest chroniona i obowiązuje weń zakaz lotów bezzałogowcami, jednak jak to z zakazami bywa – są często łamane. Naprzeciw niepokojącemu zjawisku stają zaostrzające się przepisy (dla operatorów BSP) oraz nowe technologie, które są w stanie coraz to dokładniej wykrywać i klasyfikować zagrożenia w powietrzu w strefach chronionych. Wielkie nadzieje w tymże temacie pokłada m.in. firma Airbus Defence and Space, która to ostatnio znacząco ulepszyła swój radar 'Airport Surveillance Radar’.

Skuteczniejsze wykrywanie obiektów i tłumienie zakłóceń w radarze Airport Surveillance Radar Next Generation.

W swoim najnowszym radarze dozorowania przestrzeni powietrznej firma Airbus Defence and Space wprowadziła nowe technologie, dzięki którym radar ASR-NG (Airport Surveillance Radar Next Generation) zyskuje większe możliwości kontroli ruchu lotniczego. Firma zaprosiła międzynarodowych klientów na demonstrację urządzenia w rzeczywistych warunkach, która potwierdziła zwiększoną skuteczność wykrywania, w tym zasięg przedłużony do 120 mil morskich (220 km). Inne kluczowe cechy ASR-NG to całkowita eliminacja wpływu farm wiatrowych, nowy pomiar wysokości 3D przez radar pierwotny oraz odporność na zakłócenia spowodowane sygnałami komórkowymi 4G/LTE.

Najnowsze technologie radarowe firmy Airbus Defence and Space usprawniają kontrolę ruchu lotniczego

Najnowsze technologie radarowe firmy Airbus Defence and Space usprawniają kontrolę ruchu lotniczego, fot: Airbus

ASR-NG obejmuje radar pierwotny, w którym zastosowano nadajnik półprzewodnikowy oraz zaawansowaną technologię przetwarzania sygnałów, która zapewnia daleki zasięg nadzoru. Bardzo wysoka czułość umożliwia niezawodne wykrywanie i klasyfikowanie nawet bardzo małych obiektów jak minidrony, wolno lecących obiektów (np. helikopterów), a nawet stad ptaków. Specjalne algorytmy pozwalają na bezpieczne prowadzenie samolotu nawet w pobliżu turbin wiatrowych, co jest praktycznie niemożliwe w przypadku konwencjonalnych systemów radarowych kontroli ruchu lotniczego.

Z uwag własnych – przydałaby się też opcja wykrywania operatora, który nie zna legalnych stref lotu. 🙂

źródło: Airbus D&S

Artykuły podobne

  • Airbus będzie odpowiadać za eksploatację dronów Heron 1 w ramach usług dla rządu niemieckiego również w Mali

    Niemiecka Agencja Zamówień Obronnych (BAAInBw) oraz Airbus Defence and Space podpisały umowę na dostarczenie dronów zwiadowczych Heron 1, które mają znaleźć zastosowanie podczas misji Bundeswehry na Mali. Podobnie jak w przypadku misji w Afganistanie, prowadzonej od 2010 roku, bezzałogowe maszyny Heron 1 zostaną wydzierżawione od izraelskiego producenta IAI, a za ich eksploatację odpowiadać będzie firma […]

  • System antydronowy od Airbus Defence and Space

    System chroni duże instalacje i imprezy masowe przed bezprawnym wtargnięciem bezzałogowych statków powietrznych. Firma Airbus Defence and Space opracowała system antydronowy wykrywający z dużej odległości bezprawne wtargnięcia bezzałogowych statków powietrznych (UAV) na krytyczne obszary. Wyposażony jest on także w środki przeciwdziałania elektronicznego, pozwalające zminimalizować ryzyko szkód ubocznych. System ten oferuje bardzo wysoką skuteczność dzięki syntezie […]

  • Airbus, Finmeccanica i Dassault Aviation stworzą europejskiego drona klasy MALE

    Wiodące firmy europejskiego rynku lotniczo-kosmicznego – Airbus Defence and Space, Finmeccanica i Dassault Avation  przyjęły z zadowoleniem informację o podpisaniu porozumienia między Francją, Niemcami i Włochami o rozpoczęciu projektu badawczego, którego celem jest stworzenie europejskiego, bezzałogowego systemu latającego. Zgodnie z postanowieniami porozumienia, podpisanego przedwczoraj przez przedstawicieli wszystkich trzech państw, firmy będą odpowiedzialne za dwuletni projekt […]

  • Kosmiczna Infostrada EDRS m.in. dla dronów!

    European Data Relay System (EDRS) będzie świadczył usługi na potrzeby programu Copernicus we współpracy z Komisją Europejską.  Po niedawnej decyzji potwierdzającej partnerstwo pomiędzy Europejską Agencją Kosmiczną (ESA), a Airbus Defence and Space i European Data Relay System (EDRS), osiągnięto porozumienie z Komisją Europejską w sprawie świadczenia usług EDRS na rzecz unijnego programu Copernicus. ESA oraz […]

Adam Kajko
redaktor InfoDron'a.

Przede wszystkim tata swoich dzieci. W kręgu zainteresowań m.in. nowe technologie, robotyka, bezzałogowece, militaria, IT, AI, nieco polityka. Z bardziej przyziemnych: akwarystyka i ogród. Jestem otwarty na współpracę.

Pinterest

Zapisz się do newslettera!

* Na podany email wysyłane będą skrócone informacje o nowych artykułach. Podany email nie będzie w żaden inny sposób używany - tylko i wyłącznie newsletter (z którego w każdej chwili można zrezygnować).