via @Info_Dron

RecenzjeOpisy

Latające banery reklamowe już w Polsce

W grudniu zeszłego roku świat marketingu i reklamy na chwilę się zatrzymał… przynajmniej w Brazylii. Nad zamieszkałą dzielnicą Vila Olimpia na południu od Sao Paulo, pojawiły się całkiem spore bezzałogowce, w pokaźnej ilości, z podwieszonymi, kompletnymi manekinami, ubranymi w markową odzież. Pokaz zainteresował iście cały świat, o czym świadczyć może chociażby bardzo duże zainteresowanie nagranym wideo z tymiż „wisielcami”. Wspomniane słowo być może nie brzmi najlepiej, ale naprawdę nie trudno o takie skojarzenia. Dla przypomnienia załączam foto:

fot: g1.globo.com

fot: g1.globo.com

Okazuje się, że w Polsce także nie brak ciekawych i odważnych pomysłów w tymże sektorze, które by to  jednocześnie uwzględniały potencjał bezzałogowców.

Na pomysł podwieszanych pod dronem reklam w postaci banerów, wpadła Grupa Inspire.

Jak zapewnia rzeczona firma, latające banery dotrzeć mogą z reklamą nawet na wysokość 50 metrów. M.in. w mieście jak i na eventach.

baner reklamowy, fot:giad.pl

baner reklamowy, fot:giad.pl

Jak widać po załączonym foto, firma korzysta z dość popularnego DJI Phantom 2. Unieść on potrafi ok 300 gram ładunku, więc na niemal dowolny baner w rozsądnych wymiarach całkowicie wystarczy.

Warto także dodać, iż między pokazem brazylijskim, a polskim jest jedna, zasadnicza różnica – w Brazylii pokaz był całkowicie spontaniczny, nie zgłoszony odpowiednim władzom, bez żadnej zgody…, zaś polska firma podeszła do tematu bardziej odpowiedzialnie. Na stronie projektu/usługi Inspire czytamy:

Nie latamy w obszarze kontrolowanym lotnisk (CTR) bez zgłoszenia i uzgodnienia z zarządzającym daną strefą,nie latamy w bezpośredniej lokalizacji pasów startowych, obszarze lądowań i startów statków powietrznych cywilnych i wojskowych, nie latami w obszarach zakazanych bez zezwoleń. Nie latamy bezpośrednio nad skupiskami ludzi. Nie latamy podczas porywistych wiatrów powyżej 6m/sec. Nie latamy podczas opadów deszczu i wyładowań elektrycznych.

Sporo trochę tych wyjątków, aczkolwiek takie mamy przepisy i dwa – powyższe, przyjęte zasady gwarantują większe bezpieczeństwo. Za co w zasadzie należy się +.

baner reklamowy, fot:giad.pl

baner reklamowy, fot:giad.pl

Czy się przyjmie taka forma reklamy, czas pokaże. Firmie Inspire życzymy na koniec powodzenia i bezwietrznej pogody.

źródło: giad.pl

Adam Kajko
redaktor InfoDron'a.

Przede wszystkim tata swoich dzieci. W kręgu zainteresowań m.in. nowe technologie, robotyka, bezzałogowece, militaria, IT, AI, nieco polityka. Z bardziej przyziemnych: akwarystyka i ogród. Jestem otwarty na współpracę.

Pinterest

Zapisz się do newslettera!

* Na podany email wysyłane będą skrócone informacje o nowych artykułach. Podany email nie będzie w żaden inny sposób używany - tylko i wyłącznie newsletter (z którego w każdej chwili można zrezygnować).