Jak poinformował przewodniczący Rady Najwyższej Ukrainy Rusłan Stefanczuk, Luksemburg przeznaczył 15% swojego budżetu obronnego na pomoc wojskową dla Kijowa, w ramach czego m.in. przekazał Ukrainie 6 rozpoznawczych BSL Primoco One 150 oraz pojazdy HUMVEE, pociski NLAW, systemy noktowizyjne i amunicja różnego kalibru, w tym naboje kal. 122 mm do wyrzutni BM-21.
Czym jest Primoco One 150?
Czeski BSL przeznaczony jest zarówno na rynek cywilny, jak i wojskowy. UAV może być sterowany zdalnie w każdej fazie lotu, ale dodatkowo zintegrowany system autopilota sprawia, że jest zdolny do w pełni automatycznego startu i lądowania oraz w pełni autonomicznej realizacji planu lotu. Jego krótki pas startowy o długości 300 metrów zapewnia klientom możliwość wykonywania misji powietrznych z odległych lokalizacji i ograniczonych obiektów lotniskowych. Silnik benzynowy, czterocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem PRIMOCO 340.
Kluczowe dane techniczne
| Rozpiętość skrzydeł | 4,85 m (15,9 stopy) | 
| Długość | 3,65 m (11,9 stopy) | 
| Wysokość | 1,25 m (4,1 stopy) | 
| Maksymalna masa startowa | 150 kg (330 funtów) | 
| Ładunek | 1 – 30 kg (1 – 66 funtów) | 
| Maksymalny zasięg z GCS | 200 km (108 mil morskich) | 
| Maksymalna odległość | 2000 km (1080 nm) | 
| Prędkość przelotowa | 100 -150 km/h (54 – 80 kt) | 
| Wytrzymałość | 15 godzin | 
| Maksymalna wysokość | 3300 m (FL 100) | 
| Długość pasa startowego | 300 m (985 stóp) | 
| System nawigacyjny | GPS/Glonass/Galileo/Beidou | 
| Kontrola ruchu lotniczego | Transporder w trybie S | 
| Komunikacja | Radio Datalink 5 – 6 GHz lub łączność satelitarna Inmarsat | 
| Ekwipunek | Standardowa kamera HD/MWIR na uchwycie kardanowym Opcje, w tym czujnik Lidar Dostosowane czujniki / ładowność zgodnie z wymaganiami | 
Na Ukrainie z uwagi na możliwe do zastosowania wyposażenie/ładunek, będzie zapewne wykorzystywany głównie do misji zwiadowczych/rozpoznania.
źródło:


 
  
  
  
  
 

