via @Info_Dron

RecenzjeOpisy

Hammerhead ledwo zaliczył oblot, a już został sprzedany…

P.1HH HammerHead fot: http://www.piaggioaerospace.it/

P.1HH HammerHead fot: http://www.piaggioaerospace.it/

Nie zdążyliśmy się nacieszyć informacją od włoskiej firmy Piaggio Aero, że ich topowy bezzałogowiec klasy MALE wykonał już pierwsze loty, a już dobiega nas kolejna informacja, że ta sama firma znalazła już pierwszego nabywcę na swój system! Dodam, że oczywiście mowa o bezzałogowym samolocie P.1HH Hamerhead.

Informacja, podobnie jak poprzednia o oblocie, pojawiła się pod koniec salonu lotniczego w IDEX 2015 w Abu Dabi.

W szczególe, pierwszym nabywcą Hamerhead są siły powietrzne Włoch. Włoski rząd kupuje na początek 3 zestawy bezzałogowe. Każdy zestaw to 1 stanowisko kontrolne oraz 2 bezzałogowce. Zatem, jak nietrudno policzyć, Piaggio sprzedało na dobry początek 6 maszyn. Warto także przypomnieć, iż, jak twierdzi prezes Piaggio – Carlo Logli, bezzałogowiec powstał przy wsparciu włoskiego Ministerstwa Obrony i Sił Powietrznych Włoch. Zatem zakup ten raczej mocno nie zaskakuje. Był zapewne dawno zaplanowany.

Realizacja zamówienia rozpocznie się w roku 2016r.

Dla przypomnienia:

Hammerhead, to obecnie jeden z najbardziej zaawansowanych, włoskich systemów bezzałogowych klasy MALE (Medium Altitude Long-Endurance), czyli średniego pułapu i dużej długotrwałości lotu. W szczególe mowa o czasie 16 godzin oraz pułapie do 13-15 km. Długość bezzałogowca to 14,4m, szerokość 15,6, masa startowa – ok 6 ton, prędkość max – 730km/h, ładunek/awionika – 227kg.

Więcej szczegółów o tymże bezzałogowcu znajdziesz w poprzednim wpisie pt. „Włoski rekin„.

Krótko mówiąc, Hammerhead jeszcze nie ostygł, a już został sprzedany! Brawo dla rządu Włoch za zaangażowanie w rodzimy przemysł.

źródło: piaggioaerospace.it

Artykuły podobne

  • Chiny zaprezentowały nowego Wing Long’a trzeciej już generacji

    Wing Loong 3, zwany także Chengdu GJ-3 lub Pterodactyl 3 został zaprezentowany 8 listopada 2022 w trakcie pokazów lotniczych w Zhuhai w prowincji Guangdong w Chinach. Wing Long należy do największych i jednych z najlepiej wyposażonych bezzałogowców kategorii MALE na świecie. Jest tym samym konkurencją dla znanych amerykańskich maszyn klasy MQ-1 Predator czy MQ-9 Reaper. […]

  • Airbus, Finmeccanica i Dassault Aviation stworzą europejskiego drona klasy MALE

    Wiodące firmy europejskiego rynku lotniczo-kosmicznego – Airbus Defence and Space, Finmeccanica i Dassault Avation  przyjęły z zadowoleniem informację o podpisaniu porozumienia między Francją, Niemcami i Włochami o rozpoczęciu projektu badawczego, którego celem jest stworzenie europejskiego, bezzałogowego systemu latającego. Zgodnie z postanowieniami porozumienia, podpisanego przedwczoraj przez przedstawicieli wszystkich trzech państw, firmy będą odpowiedzialne za dwuletni projekt […]

  • DARPA: Projekt TERN – pokładowe bezzałogowce klasy MALE.

    Czym nas dziś DARPA zaskoczy? DARPA (Defense Advanced Research Project Agency – Amerykańska Agencja Zaawansowanych Projektów Obronnych), tym razem we współpracy z biurem badań naukowych US Navy (Office of Naval Research), pracuje nad kolejnym, ambitnym projektem bezzałogowca, zwanym dalej TERN (Tactically Exploited Reconnaissance Node, oznacza także rybitwę). Rola tych dwóch organizacji sprowadza się w zasadzie […]

  • Włoski rekin poszybował. Oblot Hammerhead zaliczony.

    Spółka Piaggio Aerospace, w trakcie trwania IDEX 2015, w którym brała udział, tj. 24.02.2015r., ogłosiła, iż ich P.1HH Hammerhead zaliczył już swój pierwszy oblot w grudniu zeszłego roku, z lotniska Trapani-Birgi na Sycylii, sam zaś oblot odbył się nad Morzem Śródziemnym. P.1HH, to prototyp samolotu bezzałogowego, który bazuje na wcześniejszym projekcie Piaggio, czyli P.180 Avanti […]

Adam Kajko
redaktor InfoDron'a.

Przede wszystkim tata swoich dzieci. W kręgu zainteresowań m.in. nowe technologie, robotyka, bezzałogowece, militaria, IT, AI, nieco polityka. Z bardziej przyziemnych: akwarystyka i ogród. Jestem otwarty na współpracę.

Pinterest

Zapisz się do newslettera!

* Na podany email wysyłane będą skrócone informacje o nowych artykułach. Podany email nie będzie w żaden inny sposób używany - tylko i wyłącznie newsletter (z którego w każdej chwili można zrezygnować).